April 15, 2009

yesterday; Agility 2

Yesterday I met up with Jessi at the club (SSBK) and we tried some agility. Mostly we did the slalom, and it was quite fun. We put two slaloms together like a tunnel they could run though. With Aila I had to have it quite wide, and it will take some time. But it was fun!

With Vazy I put them closer, and in the beginning she didn't understand that she could run straight trough. But when she did, it looked amazing! I think it gives her a new technique in the slalom. And I hope that, together with the clicker trained slalom, she will gain speed, but still keep her accuracy for entering. That's my plan anyway!

That's why I will try both ways of learning for Aila too. This is just an experiment, so it will be interesting to see the long term result.

Today we have a calm "staying home and resting" day. I'm in a good mood, but don't feel like a long walk. The dogs are very tired anyway, after a hard week of training a lot everyday!

4 comments:

Marlene said...

Jag är likadan, vill att allt ska funka direkt! Fast de moment man får kämpa för brukar man bli mest nöjd med både som hund och förare :)

Morjärv har jag kört förbi många gånger! Umeå är fint det kan jag hålla med om!

Kul med agilityträning som går bra! Blir sugen på att träna själv nu!

Marlene said...

Jo, vi har kört så i sättandet, har även testat själv att backa och sätta henne medan jag backar och det fungerar. Sättandet har fungerat jätte fint och gör det fortfarnde periodvis men det är som att hon får hjärnsläpp och låser sig i läggandet. Myran är likada lat som Vazy, ligger hellre än sitter!

Tränar du något med Aila?
Ja här uppe kryllar det inte precis av träningskompisar som har tid att träna jämt och då när man själv har tid :(

AnnLoice said...

Nä jag menar 1:ans moment + några ur 2:ans...ska ändra i bloggen så det blir lite tydligare.
Vi saknade Christina och MyAmi på träningen ikväll, Aaeris var där med sin matte. En liten söt men skrajsen sheltievalp.

Emelie said...

Tack. Jag kan tänka mig att dina hundar är nöjda. Mina småttingar är rätt avundsjuka kan jag säga. Kanske att jag orkar med ett litet klickerpass senare idag...