April 13, 2009

Agility..

Tonight I've been to the club again.
First I met up with Jessica to talk a bit about becoming a trainer at the club. It seems like fun! We will see what happens, and if I'm good enough.

Then it was my turn to build the track, and it was fun! A lot of running, but quite an easy one.. Vazy loved it. I managed a bit better this time (it was easier), bit I still have to be clearer at certain parts, because she's really sensitive and if I don't show clearly enough, she just goes straight ahead. And the first two runs I also turned too early, and then she missed the jumps because of that. I have to wait until she's almost over the jump before I turn.

After everyone had finished, I tried the track with Aila (skipping all the obstacles she doesn't know yet). And she's soo good! It was the first time on a track, ever, and she still managed to go away from me a bit, and jump and go straight in the tunnel. I was impressed. And she thought it was so much fun! Finally she got to chase a ball without having Vazy catching it first. Looks promising for her!

And then I wanna finish this with saying that I think all the people I'm training with now (and those I have been training with before too!) are amazing! I have so much fun, and everyone's so nice and so good! So, for everyone that trains with me, just want you to know that I appreciate you so much! Without you, I'm nothing...

Have fun!

2 comments:

Marlene said...

Nej vad kul vart från tornedalen? Är nämligen också därifrån, uppvuxen i Övertorneå :) Jo tack, men Umeå är inte så "farligt" som ötå ;)

Med Fokuz har jag använt target och med Myran "punktbelönat" i rutan och sedan kastat belöning bakom hunden i rutan. Stenhård med att belöning uteblir om de är för långt fram i rutan. Ingen av dessa metoder har jag riktigt kommit överrens med så nu funderar jag på att använda markering som target för hunden att hitta, rutan ska ju vara markerad på tävlingar tror då att det känns mer tydligt för hunden att "kliva in i rutan" än att förhålla sig till fyra koner.
Varierar belöning med att springa in till rutan och kasta över hunden så belöningen hamnar bakom hunden/rutan...

Kicki said...

Hej hopp!
Nää det är inget allvarligt som hänt, jag kan berätta när vi ses.
Jag kommer ABSOLUT inte tappa intresset, så lätt blir du inte av med mig, haha! Jag tycker det är superskoj att träffas å träna med dig ju! Vi kommer fortsätta träna på som om vi skulle va med på lapphunds grejen. Men jag hoppas verkligen ni hittar nån annan! Lessen att jag ställer till det för er =(.

Ni verkar ju haft det superskoj i påsk, långa härliga och soliga tränings dagar....kan det bli bättre? Hur ser det ut på träningsfronten, har ni något inplanerat i slutet av veckan eller i helgen?

När var det du skulle tävla med Vazy förresten? Jag vill jättegärna hänga på då!

Kram