May 16, 2009

Film clips - competition and training

First I have to thank Jessi for filming and giving me the right to put them on the blog!



Here is the "down-stay". It's always a 10 for Vazy. But she's still a bit onfocused at certain times there. But I don't mind.



I could practice this some more. She could sit and stay. But I still got a 10, so it doesn't matter.



Heelwalk was nice. Too bad that it was itching so on her side. I also know that she can keep more contact, during the whole walk. Which she didn't do. She got some good smell in her nose and looked forwards at certain times. But I'm really happy with it anyway. She's so nice in her heelwalk!



The "down" was a bit slow. But otherwise it was perfect. I think I'm not gonna get to the competition as early next time. So that she's got a bit more energy. I felt her a bit tired, but still focused.



She's not sitting straight. But I don't mind. I think the speed is more important! She's faster now than she used to be!



The stand was good too. She was staying standing when I came, that was super good! I think it's the same here. When she has more energy, she's faster at the "stand". But she's often taking a few steps. Looking good otherwise I think..



The "fetch" (still don't know what it's called!) is good here! She's got a broken tooth and doesn't like to take the object any more. So this is really good for her. I think that she'll like it even more when we can remove her tooth. At the training a few days before she did it even better.



She loves the jump! It's sometimes hard to get her to not go and jump straight away. But she made a good one here..



Here is Aila's heelwalk where we are at the moment. I still have to practice more right turns. Been focusing too much on the left ones (because I think they are harder) that she's too used to "only" turning left. Haha! But as you can see it gets better after a few tries. She was a bit over excited, that's why she was barking..



Really good. I just have to walk and train her a bit more before so she's not so excited (barking..).



Here is the "come". She's doing it really well!



The "stand". She doesn't know this yet. So we're working on it. Some work to do still. She has to learn to stay standing. And she has to learn a command etc. Right now I'm just making a small movement and we'll see how it develops..



The "fetch" class I. She's really good! She just needs to stop chewing...



The fetch, class II. She's really good here too, a part from the chewing again...


That's all folks!

8 comments:

Marlene said...

Tycker det ser kanon ut :) Lite småslip som du redan skrivit om, synd på att det kliade på sidan!

Ailas filmer ser ju också jätte bra ut, synd på skällandet annars såg det ut som att ni är redo för tävling! Tuggandet får du nog bara lite avdrag för ;)

Kicki said...

Å va roligt att se filmklippen! Det såg ju superbra ut!! Lilla söta Aila blir ju bara bättre och bättre för var gång jag ser henne, jätteroligt!

Christina said...

Vazy är så duktig! Och Aila älskar ju att träna det bara lyser om henne! Hörde igår att hunden inte får låta på tävling. Gunilla har samma problem med Iller!
Grattis till dig framför allt, som är så duktig. Vill att du ska komma hit o träna mig!

åsah said...

nej, skällandet är ett problem. Men som jag skrev i inlägget om träningen (dagen innan), så skäller hon inte alltid lika mycket. Jag tror jag måste förbereda henne bättre. Här kom hon direkt från bilen...

JessiH&Oliven said...

Det är det som är det roliga med just hundträning det finns allit dsaker att slipa på . Man blir alltid klar inte till 100%. Hur kul skulle det vara att träna om det inte fanns att träna på ;)

Mer filmande kommer det bli! Lättare att se och man får upp ögonen för små saker man inte uppfattar eller man kanske inte ens visste.

I loooove ttraining!! haha

AnnLoice said...

Tack vi är så glad och nöjd !!!
Apporteringen gjord hon kanobra men flyttade ut rumpan för att få belöningen precis innan domarn sa momentet slut. Jag har tränat in ett nytt sätt på apporteringen som är snyggare. Den nya platsliggningen då hon får göra ett jobb, fungerar mycket bättre för aktiva Sparven.
Hennes hoppa på plats vid inkallningen var som bortblåst, hon svängde in rumpan perfekt. Det har gett resultat när jag har nött på ingångarna.
Kul att se era filmer. Det är bra att filma så ser man sina små fel man gör.
Kram

AnnLoice said...

Tack för tipset men så gör jag redan. Jag sätter aldrig hunden då jag kommer tillbaka på ställandet på träning bara på tävling. Däremot på platsliggningen sätter jag alltid upp henne innan jag ger frisignal så hon aldrig får springa direkt från en plats. Var det så du menade?
Vi hade filmat oss i början på tävlingspsykologicirkeln men jag ville inte se det före tävlingen för jag visste att jag gjorde massa fel på filmen och vi har peppat oss att tro på oss själva och gå ut på plan som vinnare. Det fungerade bra för både mig och Annso, vi var knappt nervösa.

Annloice said...

Det är så kul att se att det fungerar på tävling, ett kvitto på att man tränar rätt.
Jag har haft mycket nytta av korningen där duktiga Christina Wacek analyserade Sparvens egenskaper. Hon var mycket mer fokuserad och koncentrerad än jag trott och inte en liten virrhöna som hon verkar vara ibland....så nu kan jag lugnt börja kräva mer av henne och lägga upp träningen så hon får använda sina bästa egenskaper.
Det är spännande med träning. Ju mer man lär sig ju mer märker man att man inte kan.